Tesztelési eredmények elemzése és kimutatások

A Brainmachine szoftver számos statisztikai lekérdezést kínál, amelyek segítenek a vizsgateszt eredmények mélyreható elemzésében és a tanulási folyamat optimalizálásában.

Alap lekérdezési lehetőségek a Brainmachine Elektronikus Tudástesztben

A Brainmachine szoftver statisztikai lekérdezéseivel nem csak az egyéni eredményeket tudjuk nyomon követni. Vizsgálhatjuk a csoportos teljesítményt és elemezhetjük a témaköröket és kérdéseket is.

  1. Előrehaladás követése:
    • Általános és témakörönkénti előrehaladás az idő függvényében.
    • Időintervallum vagy kezdő és végdátum megadása.
    • Eredmények szűrése dolgozókhoz rendelt jellemzők szerint (pl. konkrét kirendeltségre vonatkozó eredmények).
  2. Témakörök elemzése:
    • Kérdésbankok teljesítési sorrendje egymáshoz viszonyítva.
    • Jól teljesített és kritikus témakörök azonosítása.
    • Eredmények szűrése dolgozókhoz rendelt jellemzők szerint (pl. konkrét kirendeltségre vonatkozó eredmények).
  3. Kérdések részletes elemzése:
    • Egy kiválasztott kérdésbankon belül az egyes kérdésekre adott válaszok százalékos eredménye.
    • Hiányosságok azonosítása egy adott témán belül.
    • Eredmények szűrése dolgozókhoz rendelt jellemzők szerint (pl. konkrét kirendeltségre vonatkozó eredmények).
  4. Felhasználói teljesítmény:
    • Egy kiválasztott kérdésbankon belül melyik felhasználó milyen százalékos eredményt ért el.
    • Személyre szabott fejlesztési igények azonosítása.
    • Eredmények szűrése dolgozókhoz rendelt jellemzők szerint (pl. konkrét kirendeltség dolgozóira vonatkozó eredmények).

Miért érdemes ezeket a funkciókat használni?

Ezek a lekérdezési lehetőségek segítenek a tanulási folyamatok részletes elemzésében és a képzési programok hatékonyabbá tételében. Nézzük meg, miért érdemes kihasználni ezeket a funkciókat!

Előrehaladás követése

Az általános és témakörönkénti előrehaladás nyomon követése lehetővé teszi, hogy lássuk, hogyan fejlődnek a dolgozók az idő múlásával. Például, ha egy csapat rendszeresen részt vesz képzéseken, az időintervallumok és dátumok megadásával pontosan nyomon követhetjük, hogy mely időszakokban volt a legnagyobb előrelépés. Ez segít azonosítani a leghatékonyabb képzési módszereket és időszakokat.

Témakörök elemzése

Az egyes kérdésbankok teljesítési sorrendje alapján könnyen felismerhetők a jól teljesített és kritikus témakörök. Tegyük fel, hogy egy vállalat különböző témakörökben képezi dolgozóit, mint például ügyfélszolgálat, értékesítés és termékismeret. A szoftver segítségével gyorsan kideríthetjük, hogy mely területeken teljesítenek jól, és melyek igényelnek további fejlesztést. Ezáltal célzottan tudunk beavatkozni és javítani a képzési programokon.

Kérdések részletes elemzése

Az egyes kérdésekre adott válaszok százalékos eredményei megmutatják, hogy mely területeken vannak hiányosságok. Például, ha egy adott kérdésre a dolgozók többsége helytelen választ ad, az azt jelzi, hogy az adott témakörben további oktatásra van szükség. Így a képzési anyagokat pontosabban tudjuk összeállítani, hogy mindenki elsajátítsa a szükséges ismereteket.

Felhasználói teljesítmény

Az egyes felhasználók eredményeinek elemzése segít azonosítani azokat, akiknek további gyakorlásra van szükségük. Képzeljük el, hogy egy értékesítési csapat tagjainak teljesítményét vizsgáljuk. A szoftver segítségével könnyen kideríthetjük, hogy ki az, aki még nem érte el a kívánt szintet, és személyre szabott fejlesztési terveket készíthetünk számukra.

Szűrés a felhasználók jellemzői alapján

A statisztikai lekérdezések szűrésének lényege, hogy a felhasználók jellemzői alapján részletes és célzott elemzéseket végezhessünk. Ez azt jelenti, hogy a lekérdezések során figyelembe vehetjük a dolgozók különböző jellemzőit, mint például a munkakör, a vezető neve vagy a vállalatnál eltöltött évek száma.

Így például megvizsgálhatjuk, hogy egy adott üzemben ki hogyan teljesített, vagy hogy egy adott vezető beosztásában lévő dolgozók milyen eredményeket értek el.

A statisztikai lekérdezések szűrésének számos előnye van, különösen akkor, ha a felhasználók jellemzői alapján végezzük el azokat. Milyen előnyei vannak ennek?

  1. Célzott elemzések: A szűrés lehetővé teszi, hogy pontosan azokat az adatokat vizsgáljuk, amelyek a legrelevánsabbak számunkra. Például, ha egy vállalat különböző üzemeiben dolgozókat képez, a szűrés segítségével megvizsgálhatjuk, hogy az X üzemben dolgozók hogyan teljesítettek a képzéseken. Ez segít azonosítani azokat az üzemeket, ahol esetleg további képzésre van szükség.
  2. Személyre szabott fejlesztési tervek: A dolgozók jellemzői alapján történő szűrés lehetővé teszi, hogy személyre szabott fejlesztési terveket készítsünk. Például, ha a szűrés során kiderül, hogy az X üzemben dolgozó, Z vezető beosztásában lévő munkatársak gyengébben teljesítenek, célzott képzési programokat dolgozhatunk ki számukra.
  3. Hatékonyabb döntéshozatal: A részletes és célzott adatok segítik a vezetőket a megalapozott döntéshozatalban. Például, ha a statisztikai adatok alapján látjuk, hogy az újonnan felvett dolgozók (akik kevesebb mint egy éve vannak a vállalatnál) jobban teljesítenek egy adott képzésen, akkor érdemes lehet az új dolgozók képzési programját továbbfejleszteni és kiterjeszteni.
  4. Kombinált szűrési lehetőségek: A jellemzők kombinálásával még pontosabb elemzéseket végezhetünk. Például, ha azt szeretnénk megtudni, hogy az X üzemben dolgozó, Z vezető beosztásában lévő munkatársak hogyan teljesítettek az elmúlt évben, a kombinált szűrés segítségével pontosan ezt az adatot kapjuk meg. Ez segít azonosítani a legjobban teljesítő csoportokat és azokat, akiknek további támogatásra van szükségük.

Konkrét példa: Tegyük fel, hogy egy vállalat több kirendeltséggel rendelkezik, és különböző vezetők irányítják ezeket. A statisztikai lekérdezések szűrésével megvizsgálhatjuk, hogy az X kirendeltségben dolgozó, Y vezető által irányított munkatársak hogyan teljesítettek a legutóbbi képzésen. Ha az eredmények azt mutatják, hogy ezek a dolgozók alacsonyabb pontszámokat értek el, mint más kirendeltségek dolgozói, akkor célzott képzési programokat indíthatunk számukra, hogy javítsuk a teljesítményüket.

Ezek az előnyök segítenek abban, hogy a képzési programok hatékonyabbak legyenek, és minden dolgozó a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.

A lekérdezések szűkítése időintervallumokra

A lekérdezéseket tetszőleges időintervallumra is szűkíthetjük. Ilyen időszak lehet két konkrét dátum közötti időszak vagy egy kezdő dátumot követő időszak pl. negyedév vagy év. Az időintervallumok szerinti szűrés számos előnnyel jár, különösen a statisztikai elemzések során:

  1. Trendek azonosítása: Az időszakos szűrés lehetővé teszi a teljesítmény trendek azonosítását. Például, ha egy vállalat negyedévente végez képzéseket, az egyes negyedévek eredményeinek összehasonlításával láthatjuk, hogy mely időszakokban volt a legnagyobb előrelépés. Ez segít azonosítani a leghatékonyabb képzési időszakokat.
  2. Szezonális hatások vizsgálata: Bizonyos iparágakban a szezonális hatások jelentős szerepet játszhatnak. Például egy kiskereskedelmi vállalat esetében az év végi ünnepi időszakban végzett képzések eredményeit összehasonlíthatjuk az év más időszakaival, hogy megértsük, hogyan befolyásolja a szezonális forgalom a dolgozók teljesítményét.
  3. Kampányok hatékonyságának mérése: Ha egy vállalat időszakos kampányokat indít, az időintervallumok szerinti szűrés segíthet megmérni ezek hatékonyságát. Például, ha egy új termék bevezetése előtt és után végzünk képzéseket, összehasonlíthatjuk az eredményeket, hogy lássuk, mennyire volt sikeres a kampány.
  4. Problémás időszakok azonosítása: Az időszakos szűrés segíthet azonosítani azokat az időszakokat, amikor a teljesítmény visszaesett. Például, ha egy vállalatnál az év elején rendszeresen alacsonyabbak az eredmények, ez jelezheti, hogy az újévi időszakban további támogatásra van szükség.

Konkrét példa: Tegyük fel, hogy egy vállalat negyedévente végez dolgozói képzéseket. Az időintervallumok szerinti szűréssel megvizsgálhatjuk, hogy az első negyedévben végzett képzések eredményei hogyan viszonyulnak az év többi részéhez. Ha az első negyedévben alacsonyabbak az eredmények, akkor célzott intézkedéseket hozhatunk, például intenzívebb képzési programokat indíthatunk az év elején.

Az időintervallumok szerinti szűrés tehát lehetővé teszi a részletes és célzott elemzéseket, amelyek segítenek a képzési programok hatékonyabbá tételében és a teljesítmény javításában.

Összefoglalva

A Brainmachine szoftver statisztikai lekérdezései átfogó képet adnak a tanulási folyamatokról, segítik a döntéshozatalt és a képzési programok optimalizálását. Használd ki ezeket a lehetőségeket, és emeld új szintre a csapatod tudását és teljesítményét! 🚀

Van kérdésed vagy további információra van szükséged? Ne habozz, kérdezz bátran!

    Kapcsolatfelvételi űrlap

    Töltse ki a mezőket és kattintson a küldés gombra!