Problémamegoldás

 

Kérdések importálása Excel táblából nem működik. (2014.05.27)

„Excel táblából akarok kérdéseket importálni a szoftverbe. A tábla mindenben megfelel a szabályoknak és mégis hibaüzenetet ír ki a szoftver. Mi a teendő?”

A problémát valószínűleg az okozza, hogy az Excel file olyan adatokat tartalmaz, amit nem tud a rendszerünk értelmezi. Ez általában a nyers szövegen kívül minden más (pl. függvény, makró, kép, stb.)
Ezért azt javaslom, hogy az a munkalapot, amit beszeretne importálni a e-learning szoftverbe azt egy kijelöléssel majd pedig egy irányított beillesztéssel (értéket) másolja át egy másik, üres excel fájlba. így csak a nyers értékek fognak szerepeli a fájlban formátumok nélkül. Az így létrejött fájl már importálhatóvá válik az e-learning szoftverbe.


Valahányszor újra kell indítani a gépet újra ki kell tölteni a tesztet. Hogyan lehet ezt elkerülni?

Engedélyezzük a felhasználóknak, hogy ha már aznap töltöttek ki tesztet, akkor bejelentkezés után kiléphessenek. Ez a funkció a 4.5-ös verziótól használható (Felhasználók fül -> egy vagy több felhasználó kijelölése, majd a Módosítás gomb).

A bejelentkezésnél kiválasztjuk a „gépre bejelentkezett felhasználó” opciót és ezt alkalmazzuk mindenki számára. (Beállítások menü -> Felhasználók bejelentkezése) Ekkor egyáltalán nem kell felhasználónevet és jelszót beírni, így a probléma megszűnik. Figyelem: ebben az esetben az összes felhasználó bejelentkezési adatait módosítani kell, mivel a módosítás mindenkire érvényes. A felhasználóknál a számítógépre való bejelentkezés adatait kell beírni. Egyetlen felhasználónév és jelszó sem fog működni.


Nem szeretném, hogy az adminisztrátor felületen megjelenő információkat illetéktelenek megtekinthessék.

Állítsunk be az adminisztrátor részére belépési jelszót. (Beállítások menü -> Admin jelszó kezelése). Így bejelentkezéskor csak az illetékes léphet be a programba. Ha nem akarunk kilépni az adminisztrátor felületből, akkor válasszuk a zárolást (Fájl menü -> Zárolás). Ekkor minden információ eltűnik és csak a jelszó beírása után jelenik meg újra.


 Most telepítettem a Brainmachine szoftvert. Mindent jól állítottam be, a kliensek mégsem indulnak.

Nézzük meg, hogy a felhasználók bejelentkezése mire van beállítva. Legelső telepítés után itt automatikusan „gépre bejelentkezett felhasználó” kerül bejelölésre. Ilyenkor a kliensek nem tudnak felhasználónévvel bejelentkezni. Ezt állítsuk át „felhasználónév és login” opcióra. Ekkor már be tudnak jelentkezni a kliensek felhasználónévvel és jelszóval is.


Ki szeretnék törölni egy témakört, de nem sikerül. Azt írja ki a szoftver, hogy a témakör egy vagy több kapcsolat része.

Elsőként tekintsük meg, hogy a témakör hozzá van-e rendelve valamilyen jellemzőhöz. Ha igen, szüntessük meg a hozzárendelést.

Ezt követően töröljünk ki minden kérdést a témakörből. A témakör akkor lesz törölhető, ha már egyetlen kérdést sem tartalmaz.


Néhány munkatársunk elhagyta a céget és szeretném kitörölni őket a felhasználók közül. Ugyanakkor használták a kérdőív modult is,  és van általuk kitöltött kérdőív. A munkatársakat nem tudom kitörölni addig, amíg ki nem törlöm a kérdőíveket. Mi a teendő?

Mivel a kérdőívek felhasználóhoz vannak rendelve, így „árva” kérdőívek (amiknek nincs hozzárendelt felhasználója) nem lehet a programban. Ebben a helyzetben két dolgot lehet tenni.

1.

Lezárjuk az eddig kérdőív statisztikát, majd az eredményt elmentjük. Ezután exportáljuk az eddigi kérdőíveket és töröljük őket. Ezután a szükségtelen felhasználókat is törüljük, majd a megmaradt felhasználókkal újra indítjuk a statisztikát 0-ról.

2.

Ameddig a kérdőív használatban van, addig deaktiváljuk a szükségtelen felhasználókat, így az ő számukra nem érkezik semmilyen kérdés. Ha új dolgozó érkezik, akkor őt újra felvisszük, vagy
átírjuk egy deaktivált felhasználó adatait, a tudásteszt eredményeit pedig töröljük, így az új dolgozó nulláról indul. A kérdőívek pedig megmaradnak.


Vállalatunknál minden egyes egységben van egy MySql szerver telepítve, és ezeken tárolódnak a frissítések. Mit kell tennem, ha ezt a gépet (gépeket) cserélem? Az új gépre természetesen telepítem a MySql szervert, de újra kell-e telepítenem a Brainmachine szoftvert is? Előfordulhat-e, hogy újratelepítés nélkül működni fog a Brainmachine, ha az új egységi gépen ugyanazokat a beállításokat használom, mint előtte?

Amennyiben a gépek IP címe nem változik, akkor elég az egységekben lévő gépeken futó mysql-ben az adatbázisról (bmfrissites) egy mentést csinálni és az új gépre telepített mysql-be az adatbázist visszatölteni. Amennyiben változik a gép(ek) IP címe is, akkor az előbb leírtakon túl az új IP címeket a központi adatbázisban az admin felület segítségével fel kell venni, a megszűnteket pedig törölni kell.