teszt üzemmód szintek

Hogyan taníts meg teljesen új anyagokat?

Fedezd fel, hogyan segíthet a Brainmachine módszer hatékonyabban elsajátítani új ismereteket az e-learning hagyományos megközelítésével szemben. Ismerd meg a négy fázist, amelyekkel gyorsabban és eredményesebben tanulhatsz!

Mi a különbség a legtöbb e-learning és a Brainmachine oktatási stratégiája között?

Az e-learning szoftverek hagyományos megoldása, hogy a résztvevő elolvas egy anyagrészt, majd feldolgozó kérdéseket kap. Ez a módszer megfelel a normális tanulás-gyakorlás ciklusnak. Hátránya, hogy lassú, sok benne a passzív ismeretfelvételi elem. A résztvevő az olvasás közben még nem tudja, mi lesz a tanultak gyakorlati haszna.

A Brainmachine filozófiája ezzel szemben fordítottan működik. A résztvevő először találkozik a kérdéssel, megválaszolja azt, majd a válaszadást követően kapja meg a szükséges ismereteket. Miközben a tanuló megtanulja a konkrét helyzetek helyes megoldásait, megtanulja a szabályokat is. Ennek a módszernek a hátránya, hogy hiányzik az átfogó összefüggések ismerete. Az átfogó keretismeretek hiányában a válaszadás csak találgatássá válik, a megértés pedig elmarad. Ezért teljesen új, komplex ismeretek átadásakor a Brainmachine használatát megelőzően át kell adnunk a megértéshez szükséges információkat.

Ha egyszerű, rövid ismeretekről van szó, elegendő a kérdések elkészítése rövid magyarázatokkal együtt. Ha hosszabb, összetett ismereteket kell elsajátítani, szükség van arra, hogy a résztvevő először átfogó rálátást kapjon az anyagról. Először bocsássunk a résztvevők számára egy szöveges leírást vagy tartsunk nekik egy klasszikus oktatást.

Új ismeretek hatékony elsajátítása négy fázisban

A legtöbb esetben az új anyagokról készül egy összefoglaló bevezetés, egy tananyag (p. prezentáció), amit a tanulók önállóan áttekinthetnek. Amennyiben az anyag mellé elkészítjük a Brainmachine oktatási kérdéseket is, kihagyhatjuk a személyes oktatást. Ezzel rengeteg időt, szervezést és költséget takarítunk meg.

A gyakorlatban volt példa arra is, hogy még átfogó tananyag sem készült egy új termékről. A szabályzat és az értékesítési stratégia alapján egyből a Brainmachine oktatószoftverrel történt a bevezetés. A termék sikert aratott, az értékesítés szárnyalt és hibák sem történtek az értékesítési kampány során.

Lássuk, hogyan történik egy új anyag bevezetése kérdéseken keresztül!

Első tanulási fázis – önkéntes gyakorlás, ismerkedés az új anyaggal

Az adminisztrátor elsőként az önkéntes gyakorlás lehetőségét engedi meg a tanulónak. A tanuló tetszése szerint bármikor elindíthatja a Brainmachine szoftvert. Kiválasztja a gyakorolni kívánt témát. A kiválasztott témában kérdéseket kap, ezeket megválaszolja, és minden kérdés után elolvashat egy kérdéshez tartozó magyarázatot. A gyakorlást addig folytatja, amíg szeretné.

Második tanulási fázis – gyakorlás oktató módban, koncentrált bevezetés egy témába

Az adminisztrátor átállítja a tanulót önkéntes gyakorlásról oktató módra. Az oktató mód beállításával a tanuló csak azokat a témaköröket kapja meg, amiket az adminisztrátor hozzárendelt. Így az oktatás koncentrálhat egy kiválasztott témára. Adatokat nem gyűjtünk és a kérdésekhez elolvashatja az elkészített magyarázatokat.

Harmadik tanulási fázis – gyakorlás teszt módban; eredmény szerinti előrelépés

Az adminisztrátor átállítja a tanulót oktató módról teszt módra. A teszt mód beállításával a tanuló a témaköröket előre felépített sorrendben kapja meg. Csak akkor léphet az első témakörből a második témakörbe, ha az elsőnél elérte az előre beállított százalékos eredményt. Az adminisztrátor minden teszteredményt nyomon tud követni, látja az előrehaladási és teljesítési statisztikákat. Meg tudja állapítani a tanuló felkészültségét. Magyarázatok már nem jelennek meg.

Negyedik tanulási fázis – éles vizsga

Az adminisztrátor hozzárendeli a tanulóhoz a vizsgatesztet. A tanulónál már csak a vizsgateszt jelenik meg bejelentkezés után. Az adminisztrátor időkorlátot állíthat be az egyes kérdésekre vagy az egész teszt kitöltésére. Az időkorlát szorosságával biztosítja a teszt hitelességét, mivel nem marad idő a „puskázásra”. A vizsgateszt eredménye külön nyilvántartható és követhető. Amennyiben a vizsgabiztonságot tovább akarjuk erősíteni, megkövetelhetjük, hogy a vizsga egy előre meghatározott vizsgaközpontban, személyi felügyelet mellett történjen.

Lehet ez még ennél is egyszerűbb? Sok esetben igen, mégpedig az alábbi módon:

  • A gyakorlatban az első, vagyis az önkéntes tanulási fázis sokszor elhagyható: kezdhetünk rögtön az oktató móddal is, amit egy idő után átállítunk teszt üzemmódra.
  • Amennyiben az új ismerethez magyarázatok nem szükségesek, akár a tesztelési üzemmóddal is indítható a tanulás – ebben az esetben azonban feltétlenül engedélyezzük a helyes válasz megjelenítését is!

Ezen a módon még tovább rövidíthetjük a tanulási fázist. Mindössze néhány nap alatt használható tudást adhatunk át, akár több száz dolgozó részére is!

Összefoglalva

A Brainmachine módszer az e-learning hagyományos megközelítésével szemben fordított logikát alkalmaz.

  • A tanulók először találkoznak a kérdésekkel, majd a válaszadás után kapják meg a szükséges ismereteket.
  • Ez a módszer négy fázisban történik: önkéntes gyakorlás, oktató mód, teszt mód és éles vizsga.
  • Az önkéntes gyakorlás során a tanulók szabadon választhatják ki a témákat, míg az oktató és teszt módokban előre meghatározott sorrendben haladnak, és csak akkor léphetnek tovább, ha elérik a kívánt eredményt.
  • Az éles vizsga időkorlátos, és biztosítja a teszt hitelességét.

    Kapcsolatfelvételi űrlap

    Töltse ki a mezőket és kattintson a küldés gombra!